Subject: FW: Kadakaranna projektist, taotlus
From: "Marek Lind" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 30 May 2025 09:28:11 +0300

Palun registreerida taotlus ja omistada eelistatult Krista Einamale.

Tervitades

Marek

From: Birgit Laev ESTEVE <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 29, 2025 8:22 AM
To: Marek Lind <[email-masked]>
Cc: Üllar Raad ESTEVE <[email-masked]>
Subject: Ed: Kadakaranna projektist, taotlus
Importance: High

Tere

Edastan allkirjastatud taotluse.

Lisatud ka Üllar Raad volikiri.

Lugupidamisega

Birgit Laev

Juhiabi/Administative assistant

 <tel:+3726541500> Tel. +372 654 1500

 <tel:+37253585088> Mob. +372 5358 5088

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

ESTEVE AS
Lõunasadama tee 11
76806 Paldiski
Eesti

 <https://esteve.ee/> esteve.ee

From: Marek Lind < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Date: Wednesday, 28. May 2025 at 17:42
To: Üllar Raad ESTEVE < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Mart Michelis < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Kadakaranna projektist

Tere, Üllar.

Eile ei olnud ajaliselt võimalik protseduuri pikemalt lahti rääkida. Kuna 
olete kogu aeg suhtlusesse kaasanud Tallinna Sadama esindaja, siis eeldan, 
et Teile pole antud kõiki maaomaniku õigusi. Meil on vaja haldusmenetluse 
algatamiseks maaomaniku või tema volitatud esindaja digiallkirjastatud 
taotlust. Volitatud esindaja peab lisama avaldusele ka volituse. Kuna 
tegemist on piiratud kasutusega ristmikuga, siis annan ette sobiliku 
sõnastuse.

Palun/ palume väljastada ehitusseadustiku § 99 lg 3 nõuded uue ristmiku 
projekteerimiseks riigiteele nr 11174 ligikaudu km 1,02. Ristmik hakkab 
teenindama eriveoseid (AKÖL <20 sõidukit). Vastavalt 27.05 toimunud 
koosolekule Transpordiameti esindajatega oleme nõus täitma järgmised 
tingimused ristmiku rajamiseks.

*	Paigaldama ristmikuga ühendatavale juurdepääsuteele tabaga lukustatava 
värava.
*	Hüvitama Transpordiametile eriveoste ristmiku väärkasutuse korral ristmiku 
likvideerimise kulud.

Saadan mäluvärskenduseks ka väljavõtte ühest Sinu 11.07.2024 kirjast Erki 
Rubenile, milles oled minult saadud info kollaseks markeerinud. Leidsin info 
eriveoste lihtristmiku kohta veel ühest teisest kirjast ning meil oli 
sellest juttu ka 2024. maikuus toimunud Teamsi koosolekul. Nii palju oleme 
tänaseks eriveoste ristmiku põhimõtted täpsemaks saanud, et oleme projekti 
ruumilise lahenduse ja muude tehniliste keerukuste asemel maandanud 
väärkasutamise riskid selle tingimusega, et ristmikust huvitatud isik 
hüvitab ristmiku likvideerimise kulud. Tabaga sulgemise nõue tuleneb 
sellest, et värav peab tagama manööverdamise mugavuse ja ohutuse 
eriveostele, aga olema ebamugav igapäevaseks kasutuseks. Soovime vältida 
olukordi, kus puldiga suletava tõkkepuu avatud olekut selgitatakse TRAM-i 
esindajale kui tehnilise korrasoleku kontrolli eriti tähtsa veose väljumise 
eel, süsteemi tehnilist riket, mis just paar minutit tagasi avaldus vms.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Üllar Raad ESTEVE < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 28, 2025 2:52 PM
To: Marek Lind < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Erki Ruben < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Kadakaranna projektist

Tere, Marek,

Nagu eilsel koosolekul räägitud, ootame siis TRAM-i tingimusi 
projekteeritavale kinnistule otse maha-pealesõidu projekteerimiseks 
Soomepoiste teelt.

Vaidlusalusest kergliiklustee ülekäigu kohast: jõudsime L-Harju vallaga 
ühisele arusaamisele, et praeguses olukorras pole seda kergliiklusteed 
kellelegi vaja ning ESTEVE seda välja ei ehita. Sellest tulenevalt jääb 
projektist välja ka ülekäigukoht.

Kindlustamaks kunagi tulevikus selle kergliiklustee rajamise võimaluse, 
annab ESTEVE vallale servituudi projekteeritavale kinnistule esialgselt 
kavandatud asukohas ja mahus, mille alusel saab vald selle kergliiklustee 
rajada ise talle sobival ajal.

Tervitades/ Best Regards,

Üllar Raad

Tegevdirektor/ Managing Director

 <tel:+3726541501> Tel. +372 654 1501

Mob. +372 507 7170

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

ESTEVE AS
Lõunasadama tee 11
76806 Paldiski
Eesti

 <https://esteve.ee/> esteve.ee